Monday, August 13, 2012

Persiapan Raya Untuk Herokecil

Semalam hari terakhir membeli-belah keperluan raya.
Tidaklah shopping sakan pun.
Cuma beli untuk si Irfan jer.
Itupun cuma beli kain ela, saya jahitkan sendiri baju Melayu untuk dia.

Then carikan sampin dan songkok.
Untuk MR. Daddy pula hanya beli sandal.
Baju Melayu sponsor.
Tahun ni t-shirt pun MR. Daddy tak mahu beli.
Tak de keinginan langsungn.

Saya lagilah.
Baju pun buat sendiri jer.
Gunakan kain cotton yang sepatutnya saya buat baju kurung saya.
Takut beli pregnancy dress nanti tak boleh pakai lama.
Kasut pun tak beli.

Tahun ni memang raya sangat ala kadar.
Mungkin sebab preggy so hormon gembira tu mungkin jadi kurang.
Teruk betul, sikit-sikit nak salahkan hormon.
Lagipun kena berjimat-cermat sikit.
Simpan untuk si baby yang nak lahir nih.

Tapi masa hari Ahad, carikan Irfan songkok dengan sampin tu, dia boleh buat perangai.
Songkok dia pilih sendiri.
Walaupun saya kurang berkenan tapi asalkan dia nak pakai, bolehlah.
Kang beli ikut cantik mata kita kang, dia tak nak pakai lagi hangin satu badan.
Settle beli songkok ajak MR. Daddy balik.

Sekali masa balik tu Irfan buat perangai.
Mengamuk nak kasut angry bird yang berlampu dekat tumit tu.
Dia ternampak dekat dalam Mydin tu.
Sudah!
Bukan tak nak belikan tapi saiz dia memang tak ada.

So gigihlah menuju ke Alamanda pulak sambil berdoa ada apa yang dia nak.
Maka roundlah satu Alamanda tu carik.
Finally masuk ke carefour.
Terus tuju ke rak angry bird.
Tak ada!
Mengamuklah si Irfan sebab apa yang dia nak tak ada.

Masa tu terfikir nak ajak pergi ke Giant.
Last try.
Sekali masa jalan nak keluar tu Irfan terpegang kasut Ben10.
Dan dan kasut tu menyala.
Terus dia melekat dekat situ.
Leka memilih kasut Ben10 yang berlampu.
Akhirnya dia pilih satu warna biru.

Masa tu MR. Daddy pandang saya, saya pandang muka MR. Daddy.
Masing-masing buat muka lega.
Terus pergi bayar, lepas bayar bising nak pakai.
Bila jalan asyiklah pandang bawah sebab nak tengok lampu pada kasut tu menyala.
Then bising ajak jalan dekat tempat yang gelap-gelap sebab nak tengok lampu tu lebih clear.

Alahai budak-budak zaman sekarang.
Kecik lagi dah ada taste sendiri.
Zaman saya dolu-dolu, apa yang emak-ayah beli, itulah yang saya pakai.
Tak berani membantah.
Walaupun hati berbulu bila pakai baju tu boria dengan adik-adik perempuan yang lain....

No comments: