Monday, October 25, 2010

Nak Murah Punya Pasal

Perkara ni jadi pengajaran buat saya suami isteri. Kitorang betul-betul beringat lepas ni. Kalau nak beli barang pilihlah yang betul-betul berkualiti dan tidak mengancam nyawa kami sekeluarga. Sungguh-sungguh mengerikan.

Nak jadi cerita bulan empat tahun lepas kami belilah set perabot rumah termasuk sebuah meja makan kaca di jualan hujung tahun satu pusat perabot yang saya kira agak terkenal jugak. Kiranya dah lebih setahunlah kami pakai perabot tu.

Then hari Jumaat yang lepas (15 / 10 / 2010) saya tak kerja sebab anak saya tak ada siapa yang jaga (baby-sitter ada check-up di hospital). Jadi pagi tu lepas anak saya bangun, saya pun berilah dia sarapan pagi. Masa ni MR. Daddy on the way balik dari office. MR. Daddy pun amik coti jugak...the more the merrier, right?

Ok lepas itu budak kecik sudah kenyang dia pun duduk depan tv tengok kartun. Kemudian sayalah pulak makan. Waktu ini MR. Daddy dah sampai di rumah. Habis jer saya makan. Saya biar dulu pinggan tu atas meja sebab nak pergi basuh tangan dekat sinki. Tiga langkah saya tinggalkan meja makan.....









PRANG!!!!!!














APA JADI??????













Kaki meja makan saya yang kaca tu patah. Habis jatuh semua pinggang dan cawan yang ada atas meja tu. Bertabur segala kaca di atas lantai dan tikar sarawak saya. Mujur waktu itu Irfan tiada di situ. Bayangkan kalau peristiwa ini berlaku sewaktu saya sedang menyuapkan si kecik itu makan???
Subhanallah...


Nota ngeri: Nanti saya update gambar kengdian, kabel tertinggal.

Masa nih kaca masih berterabur atas lantai

Tengoklah sumer barang habis bersepah atas lantai

Batang besi yang ada atas lantai tulah tiang meja yang patah tu

Sekarang sudah jadi tongkat sakti dia

Langsung tak nak lepas dah...



No comments: