Thursday, October 14, 2010

Kerastangan dan saya

Kerastangan adalah sesuatu yang sangat saya minati dari dulu, kini dan selamanya, e-cewah! Mungkin minat kerastangan ni turun daripada ibu saya yang turun daripada nenek saya.

Tangan nenek dan ibu memang sangat berseni dan halus. Pendek kata apa saja yang dipegang gerenti menjadi. Kadang-kadang tengok gambar sajer mereka dah boleh bayangkan cara nak mengolahnya.

Saya? Belum sampai tahap tu lagi.

Owh kenapa tetiba cerita pasal kerastangan? Sebab bulan depan adik lelaki saya nak bertunang. Biasalah kalau bertunang tu adalah hantaran sikit-mikit. So bila ada hantaran adalah pulak bekas hantarannya. Jadi bila ada bekas hantaran kenalah ada hias-menghiasnya. Ha sebab itulah saya tetiba rasa nak cerita miter pasal kerastangan nih.

Jadi adalah dimaklumkan sekarang saya sedang mengumpul beberapa material untuk membuat kerastangan barang hantaran adik saya tuh. Oleh kerana belum dapat idea lagi so tak adalah gambar yang boleh ditempekkan di sini.

Nanti kalau dah siap saya tempek gambar yea...Saya janji.

OK itu jer nak cerita...Da

Nota rujukan: kerastangan = kraftangan

No comments: