Monday, February 22, 2010

Teringin

...sesekali ku rasa teringin - Shima

Yea saat ini saya sangat teringin hendak makan ais-krim tapi tahap kesihatan saya berada di tahap rendah.

Saya teringin nak pergi melan.cong tapi saya masih berada di zon catuan kewangan.

Saya teringin nak makan kopok super ring tapi saya tak boleh makan.

Saya teringin nak bersantai-santai di rumah tapi tanggungjawab memanggil saya ke pejabat.

Saya teringin nak ada rumah agam yang besar lagi indah tapi takut nanti saya riak dan lupa diri pula.

Saya teringin nak ada bisnes sendiri tapi modal saya belum cukup lagi.

Saya teringin nak ada duit yang berkepuk-kepuk biar boleh bayar hutang-piutang saya tapi takut nanti ke lain pula saya guna.

Saya teringin nak hidup macam waktu bujang-bujang dulu tapi tak boleh sebab sekarang saya isteri dan ibu seorang anak.

Saya teringin nak capai cita-cita saya tapi...

e-eh..chop! kenapa mesti ada tapi untuk capai cita-cita kan?
Sepatutnya saya boleh usahakan untuk capai cita-cita saya tu.
Tak ada istilah terlambat untuk capai cita-cita...
Sekurang-kurangnya saya masih ada cita-cita untuk capai cita-cita...

**senyum**

Oleh yang demikian saya akan memulakan misi yang merbahaya ini dengan langkah pertama: sambung belajar dulu dong..!

**berfikir**

Melihat kepada senarai keteringinan saya ini sepatutnya saya bersyukur banyak-banyak kepada Dia Yang Maha Esa...

Macam-macam yang telah Dia berikan kepada saya tetapi sangat sedikit saya bersyukur kepada-Nya...malahan saya masih lagi mahu meminta...

Tidak pernah cukup dengan apa yang ada...Saya manusia biasa...Yang khilaf dan hina...

Saya patut belajar bersyukur dengan lebih banyak lagi...




Nota: mari kita sama-sama bersyukur dengan nikmat-Nya.




K.A.M.I

3 comments:

aisy said...

dek non..!

wah byk nya keinginan hang..
tapi sesungguhnyalah kita ni kdg2 lupa kan nikmat yg diberi..dah kena tarik baru padan muka kita.

tak kusangka pulak hang ni masih kental nk mengejar cita2..tp baguslah.
ah.kak dah tak terkejor...(yg bebenornya malas) kehkehkeh

good luck lah dek non oit..
nnt dh berjaya jgn lupa habaq mai no!

lady ES said...

sesekali ku rasa teringin melewati hatimu yg dingin...
adakala ku rasa teringin bermesra denganmu bagai waktu dulu...
tapi bilakah semua ini akan jadi pasti...

wah nyah mengimbau nostalgia gitu...
mak siap google lagi lirik lagu nih kehkehkeh

nyah mak setuju kita mmg kdg2 t'lupa nk b'syukur..
yg kita tau mengeluh aja bila impian tdk menjd kenyataan (mcm mengata diri sendiri pulak)

**mak insaf nyah!**

Unknown said...

aisy:

akak memang semendang aja maleh.
chai-yok chai-yok

lady ES:
hebat kau nyah siap google lagi
mak tetiba teringat jer sbb tu mak mskkan sbg starting...
alhmdulilah insaf kau nyah!