Monday, February 8, 2010

Hope For The Best...Prepared For The Worst

Wah gitu bunyinya seperti ahli falsafah berhujah di forum rasmi yang bersiaran secara langsung dari TV3...Kah kah kah...Kenyataannya jauh panggang dari api. Makanya kenapa tajuk entry ini yang dipilih...kerana hati saya sedang berpergian. Tinggallah jasad di sini...

Saya gembira kerana bersempena perayaan Tahun Baru Cina gaji K.A.M.I dibayar awal. Ya seawal hari ini. Jangan tak percaya! Tetapi saya sangat tidak seronok kerana gaji seterusnya hanya akan dibayar pada akhir bulan Mac.

MA.KA.NYA saya harus bersiap sedia dengan perisai-perisai yang man.top! Saya akan selalu mengharapkan perkara-perkara yang baik-baik datang dalam kehidupan saya untuk 2 bulan ini. Te-ta-pi saya juga akan bersedia un.tuk sebarang kemungkinan yang ti.dak terduga...

Hope for the best...prepared for the worst...Itulah yang saya maksudkan. Saya sa.ngat berdebar-debar untuk menjalani kehidupan sepanjang 2 bulan ini...saya mengharapkan happy ending ever after...

**ber.doa**

Tadi saya buat kira-kira bud.get saya untuk gaji bulan ini sehingga tarikh gaji bulan depan ngam.ngam soi jer...maknanya tiada perbelanjaan bonus. Oleh itu saya mengisytiharkan darurat shop.ping walaupun saya bukanlah juara shop.ping bulanan.

**senyum senang**

O.K saya mahu terus berharap yang baik-baik teta.pi saya tetap bersedia untuk sesuatu yang tak terduga...


K.A.M.I

4 comments:

lady ES said...

Hebat kau nyah boleh tahan gaji dua bulan
Tak gi shopping lagi...
Kalo mak...ampon!
Tak shopping ibarat tak mandi
Kah kah kah

Maklumlah mak kan kaki shopping tegar!

~l PiNK BeAR l~ said...

Apesal gaji ko awal sgt?
Bukan ko yg nak raye kan!

Unknown said...

awal gaji ko ngah!
mesti gaji bulan lepas tak habis lagi
syok tue...

belanja lah wei..

Unknown said...

lady ES:
yea sangatlah hebat..
mak buat catuan perbelanjaan
shian laki mak..
kah kah kah
mujur mak bukan kaki shopping tegar!

Johana:
tak habis lagi?
ceh...sgt hebatlah kalo tak habis lagi
keh keh keh

Pink Bear:
Kitakan 1Malaysia
Haruslah beraya sama
ahaks