Monday, October 17, 2011

Semalam Yang Meletihkan

Ahad dah berlalu.

Hari ni dah hari Isnin.
Segar dan menggembirakan...
Macam menipu no kata hari Isnin tu hari yang menggembirakan.

Start cerita daripada hari Sabtu.
Pagi Sabtu bangun seperti biasa. Mengemas, mengemop, mencuci dan menyidai.
Daddy ke pasar dan kemudian ke office.
Petang balik ke rumah mak di KL.
Saya dah berura-ura nak ajak daddy ke pasar malam Pantai Dalam malam tu.
Teringin nak makan yong tau fu. Lama betul rasanya tak pekena yong tau fu.

Maka berpimpin tanganlah kami ke pasar malam.
Irfan tinggal.
Sampai pasar malam manusia ramainya ya ampun!
Situasi yang paling saya tak suka...berasak-asak dengan orang ramai.
Saya cakap pada daddy.
Lepas beli yong tau fu, terus balik.

Maka misi pun bermula.
Setelah pencarian berakhir kami pun pulang.
Di rumah saya melantak yong tau fu yang konon-kononnya dah lama tak makan tu.

Di sinilah penderitaan Hari Ahad bermula.

Pagi Ahad saya bangun kerana dikejutkan oleh perut yang mula menggelegak.
Saya ke tandas, kemudian masuk semula ke bilik.

Dua jam kemudian, kembali ke tandas.
Kemudian masuk semula ke bilik.

Sehinggalah ke petang hampir lima kali saya keluar masuk tandas kerana sakit perut.
Maka saya membuat kesimpulan...

Kekerapan ke tandas adalah disebabkan oleh yong tau fu pasar malam Pantai Dalam!!!

 

No comments: