Thursday, October 6, 2011

Friends or Enemies?

Kadang-kadang saya rasa susah nak kenal siapa kawan siapa lawan.
Ada waktunya bila saya rasa dialah kawan saya, dia tikam saya dari belakang.
Kadang-kadang bila saya rasa dia musuh saya, dia yang bantu saya waktu saya susah.
Sebab itu saya tidak pernah melabelkan sesiapa sebagai kawan dan lawan saya.

And I never though that being great was easy.
People have always tried to pull you down.

If you're too smart --> they called you nerd.
If you're too talented --> they said you're a show-off.
If you're pretty --> they make rumours you're slut
If you're too unique --> they claimed you're a freak
And even when you're too normal --> they still told there's something wrong with you...you're too boring.

So, jadilah diri kita sendiri walaupun kita tahu akan ada orang yang tidak akan senang dengan kita.
Kita tidak mungkin dapat menyenangkan semua orang tapi kita akan dapat menyenangkan orang yang bersedia menerima kita seadanya kita.

 

No comments: