Friday, October 28, 2011

K.E.M.A.L.A.N.G.A.N


Tengah hari tadi saya balik rumah sekejap.
On the way tu ada kemalangan.
Kebetulan kereta saya berada betul-betul di hadapan mangsa.
Dan belakang kereta saya ada sebuah kelisa biru.

Waktu saya sampai di tempat kejadian tu, mangsa memang dah terbaring.
So saya berhentikan kereta di lorong kanan, beri double signal dan lambai pada kereta lain yang datang supaya masuk lorong kiri.
Brother kelisa biru tadi pergi jumpa dua orang kakak yang mungkin salah seorangnya dah langgar mangsa tadi.

Mangsa yang dilanggar tu baring dekat jalan tak bergerak.
Saya tak berani nak dekat.
So saya cuma jaga trafik.
Lepas tu ramailah yang berhenti tolong saya jaga trafik.

Tak ada sesiapa yang berani nak alihkan mangsa.
Bimbang kecederaannya bertambah teruk.
Lepas dah ramai yang tolong jaga trafik, saya pun minta diri untuk balik.

Actually dekat jalan tu memang selalu berlaku kemalangan.
Jalan tu jalan yang lurus dan panjang.
Maksudnya adalah kawasan memecut untuk pemandu yang suka bawa laju.

Saya selalu ingatkan daddy dan diri sendiri.
Kalau orang lain tak boleh berhati-hati, saya mesti hati-hati.
Anda mampu mengubahnya!

No comments: