Wednesday, October 12, 2011

Penyakit

Ada satu penyakit kalau datang pada saya mesti susah nak pergi.
Ops ini bukan teka-teki...
Saya akan beri terus jawapannya.

B.A.T.U.K

Aduh kalau saya dah mula batuk memang susah nak baik.
Yang sakit jiwanya, ubat batuk merupakan ubat yang paling saya menyampah.
Sebab...

Ubat batuk ni cair.
Saya kalau ubat cair-cair ni memang masalah besar.
Susah betul hati saya nak telan.
Tapi sakit punya pasal terpaksa jugalah telan.

Lepas tu batuk saya ni pandai betul pilih waktu.
Waktu duduk diam-diam tengok tv, tak ada pula dia nak batuk.
Tapi bila masa nak tidur tu mulalah kong kang kong batuk macam nak terkeluar anak tekak.

Satu cerita yang saya tak lupa pasal batuk ni masa study di Johor.
Masa tu baru je masuk.
Saya jenis kalau pindah satu-satu tempat tu tubuh saya akan ambil masa lama sikit untuk adopt dengan persekitarannya.
Jadi masa baru-baru pindah Johor tu saya sakit.
Batuk hampir dua semester (baca setahun)
Ini seriussssssssssss....

Dan batuk ini menjadikan saya fofular.
Nama saya daripada EBY mereka gelar sebagai T.I.B.I
Sebab batuk tak berhenti...


 

No comments: