Wednesday, August 25, 2010

OooooooooOh Teman...

Saya ada kawan...Saya kenal masa zaman-zaman belajar dolu-dolu...
Kawan saya ni lhaki-lhaki...
Sejak-sejak habis belajar akhir tahun 2003 kami dah putus hubungan...
Dengar-dengarnya dia merajuk sebab kekasih hatinya berkahwin dengan orang lain...
Jauh membawa diri...ke mana tidaklah diketahuinya tempatnya

Tetapi pada pertengahan tahun 2010 ni kitorang jumpa balik kat dalam FB...
So...bila dah jumpa tuh biasalah bertanya khabar berita-dah kahwin ke belum-anak dah berapa-tinggal kat mana-kerja apa-dan bla bla bla

Dipendekkan cerita dia pong beritahu pada saya dia sekarang tengah masyuuuuuuukkk....
Owh...saya kata baguslah...rezeki dia.
Katanya saya tak nak ke jadi macam dia....hidup senang-tak payah kerja dengan orang-habiskan banyak masa dengan family-pergi melancong-dan bla bla bla
Hmmmmm...dekat fikiran saya macam ku tahu jer bisnezzz apa yang sedang dibuatnya.
Tapi saya tidak memberikan jawapan yang diharapkannya...

Kawan saya ni tak putus asa...pujuk lagi dan lagi dan lagi...
Tahu bisnesss apa yang dibuatnya? MLM-->meniaga larut malam (Multi-Level-Marketing)
Aduhai saya kalau bisnes jual barang saya gagah lagi tapi kalau jual air liur nih...payah dek non!
Dengan baik saya tolak...tapi katanya saya ni tolak rezeki-tak nak maju-cepat puas hati dengan apa yang saya ada-takut nak mencuba-dan bla bla bla

Lantak kaulah labuuuuu...
Dah kukatakan aku tak mahu...maknanya tak naklah...
Katakan TIDAK! kepada MLM...
Saya terasa MLM nih macam menipu orang...itu perasaan saya, orang lain punya perasaan saya tak tahu..!
Cuma yang saya minta kalau dah orang kata tak nak tu tok sah lah ko kondem-kondem...
Setiap orang ada hak untuk menolak dan menerima...


Ada Faham?

Sekian, saya yang tak minat MLM...meniaga ada barang saya OK!

No comments: