Friday, April 1, 2011

1st Day Irfan ke Taska

HAN.CUR!!!
Satu jam jer dia boleh bertahan di situ sbb itu jer waktu yang saya ada untuk tunggu dia.

Alkisahnya sebenornya semalam daddy dah bawa pun Irfan ke Taska untuk sesi suai-kenal xsesuai-xkenal. Kata daddy:

"Irfan ok jer mummy. Lima belas minit jer daddy tunggu. Ada lah nangis sikit-sikit itupun sebab berebut mainan."

Oh, oklah kalau macam tuh, fikir saya sambil tersenyum lapang.

So hari ni turn saya pula hantar Irfan.

Masa mula-mula sampai tu, Irfan nampak seronok mungkin sebab teringat semalam ada ramai kawan.

So bawalah Irfan masuk. Tapi Irfan tak nak masuk sendiri. So saya temankan Irfan masuk ke dalam. Baru dalam lima minit kat dalam tuh, kata orang dia baru nak biasakan diri datanglah sorang teacher dia terus dukung Irfan tak kata apa-apa pun. Terkejutlah budak tuh.

Bantailah Irfan melalak. Mula-mula tu saya tinggalkan aja, sebab saya ada urusan lain lagi *hari ni saya cuti sebab ada urusan nak buat. Tapi dalam setengah jam lepas tu rasa tak sedap hati, saya pusing balik pergi taska Irfan. Dari jauh dah dengar suara dia.

Masa saya sampai tu Irfan masih menangis dah tersedu-sedu suara pun dah mula hilang. Irfan ni kalau menangis lama sangat dia mudah sakit/demam. Saya angkat Irfan dan pujuk dia, barulah dia diam.

Lepas tu saya bawa Irfan balik sebab Irfan memang tak mahu dah duduk dekat situ. Saya call daddy dan cerita. Daddy terus call pengetua taska tu. Hanya nak tahu bagaimana kekdah diorang approach budak baru macam Irfan *pengetua MC cirit-birit <--tipu!.

Then pengetua taska tu pun explain bla bla bla bla. OK, apa yang pengetua taska tu explain langsung tak sama macam mana yang staff dia buat. Kiranya staff dia dah tak ikut kekdah yang betul. Dan tengah hari tu badan Irfan dah mula panas. Takut Irfan demam saya terus bagi makan ubat.

Pengetua tu cakap dengan daddy dia minta tempoh seminggu jaga Irfan, dan dia janji akan guna pendekatan yang sepatutnya utk tackle Irfan.

Apa yang buat saya sedikit ralat dengan staff di situ ialah:
1. Mereka langsung tak ada tanya samada Irfan ada alahan atau tidak.
2.Bila saya kata kalau ada kecemasan tolong inform pada saya, memasing angguk kepala. Bila tanya ada tak nombor telefon saya, memasing buat muka blur geleng kepala. Abis tuh ko nak call saper nanti? Call bomba? Bomba datang berlumba-lumba....ha?
3. Konon-konon b'pengalaman jaga budak dah tak nak respect parent budak tuh. Weh, aku mak dia kan...luar dalam dia aku tahu key...

Sekarang hati saya dah berbelah bahagi. Tapi daddy pujuk saya. Kata itu ini begitu begini. Ok fine, saya kasik tempoh satu minggu, kalau tak jalan jugak saya tak moh hantar Irfan kat situ.

Ok kalau tak moh hantar kat situ ko nak hantar mana eby oiiiiiiii. Lantaklah ko!

No comments: