Tuesday, November 2, 2010

Women Driving Skills

Kata orang, perempuan bila bawa kereta sangat menakutkan...kata orang lah...Tapi ye ke? Owh haruslah saya menentangnya kan sebab saya juga seorang perempuan...

Tapi bukan itu nak saya tuliskan. Pagi ni saya nak membebel pasal ngata orang awak yang lebih!
Saya lah tu..!

Saya memang tak suka tengok orang bawa kereta anak dekat pangkuan. Bahaya! Itulah tafsiran saya waktu saya belum kahwin dan anak. Sekarang bila dah ada anak saya terpaksa mengakuinya yang itu salah satu "women driving skills".

Pagi tadi buat pertama kalinya saya mencuba teknik pemanduan seperti itu. Irfan tak mahu duduk dalam car-seat dia. Punyalah keras badan dia bila saya letak kat dalam car-seat itu. Belum cerita lagi dia punya tangis raung dia. Aduhai lagi saya tak boleh nak drive.

Angkat, letak atas riba terus sonyap! Pastu terus dia sandarkan badan dia dekat dada saya. Ok ada sedikit rasa kompiden nak drive. Bawa slow-slow. Dia senyap jer duduk bersandar sampai rumah baby-sitter. Alhamdulillah. Petang ni harus saya rasuah dia supaya itu budak mahu duduk dalam dia punya car-seat.


No comments: