Tuesday, November 16, 2010

Macam-macam Hal

Minggu lepas masa tengah drive nak ambil daddy kat Putrajaya terperasan dekat cermin kereta belah kiri depan ada tanda pangkah. Aiseh...terus teringat itu cerita P.Ramlee. Sekali kereta saya pun sudah kena pangkah lah...

Lepas ambik daddy citer pada daddy, daddy pun sama terus teringat cerita P.Ramlee tu. Tapi bila sampai rumah daddy perasan dekat bonet pun ada tanda pangkah. Dorang tanda guna jari jer sebab kereta tu berhabuk sikit (ye ke sikit???)

Alamak daddy dah rasa tak syok...Daddy badget kereta tu ada orang nak curi.

"Ish daddy ni tak mungkinlah. Ni mesti kerja budak-budak yang tak ada kerja."

Kata saya cuba bersangka baik owh owh owh mulianya hati saya...Tapi daddy tetap tak puas hati. Tapi saya tetap bawa kereta ke office macam biasa. Sekali balik petang tu kereta saya yang dipangkah semalam sudah.....








kena.....








KUNCI daaaaaaaaaaaaaaa....
Adush...mampos nak bayar denda dia...RM 100.00 OK! So dengan hati yang sebal saya call si pengunci mintak dia bukak balik. Then bila dia dah datang macam biasalah kena pok-pek-pok-pek. Aduh dahlah nak cepat dia membebellah pulak. But syukur in the end dia tak mintak bayar denda sebab saya adalah staff dan saya ada alasan yang KUKUH kenapa saya parking di situ.

Tapi lepas tu daddy tak bagi dah bawak kereta dia suruh naik kereta........api! Aiyak!!!!


No comments: