Friday, April 30, 2010

Kehadiran Mei Yang Dinanti

Tinggal kurang daripada 30 minit lagi bulan Mei akan menjelmakan dirinya. Bulan Mei merupakan bulan yang paling sibuk untuk saya sepanjang tahun...tetapi kehadiran bulan Mei ini tetap saya nanti-nantikan...

Kenapa ek?

Hanya saya dan keluarga saya yang mengetahuinya...

Kahkahkahkah :)

Macam har...rem!

Mari saya bawa anda rentetan-rentetan kejadian-kejadian ngeri yang berlaku pada bulan Mei yang saya tunggu-tunggu ini...

1 Mei : Hari Pekerja - iaitu hari cuti umum tapi tahun ni sedikit mengecewakan sebab jatuh pada hari Sabtu iaitu pada hari yang saya tidak bekerja....waaaaaaaaaaa men-chik tau!

7 Mei : Ini hari yang paling penting sebab pada tanggal ini seorang wanita yang anggun bekerja akan bertambah umurnya saban tahun. Siapakah gerangan wanita anggun berkerja itu. Ya tepat sekali! Sayalah wanita anggun berkerja itu. Muahhahahahahaha...saya tahu ciri-ciri perasan ayu memang terserlah di situ...tapi saya pedulik hap-pa!

9 Mei : Hari jadi arwah abah saya...Walau arwah abah telah tiada tetapi tarikh ini tetap akan terus-terusan melekat di kotak fikiran saya walaupun sebenarnya saya tidak pasti samada fikiran saya berbentuk kotak, bulat ataupun bintang....

16 Mei : Hari Guru seMalaya. Saya ada ramai sahabat-sahabat yang bergelar guru yang bertebaran di muka bumi ini...sebab saya juga sebahagian dari mereka. Owh sila jangan salah faham ayat saya itu walaupun ia seolah-olah membawa maksud "saya adalah seorang guru". Pemahaman yang betul berbunyi begini: "saya seorang yang tidak jadi menjdi guru"... mode:keciwak!

18 Mei : Dua tahun yang lalu pada tanggal inilah saya dan MR. Daddy telah disatukan...semakin hari kita semakin sherashi bersama...kau rhasha apa yang aku rhasha..? Tetiba..!

27 Mei : Tarikh ini adalah tarikh hari jadi bonda saya yang terchenta. Ibu...ibu kaulah ratu hatiku...bila ku berduka engkau hiburkan selalu...ibu...ibu engkaulah ratu hatiku....lagu ini saya sumbangkan untuk bonda saya...

30 Mei : Hari Jadi adik ipar saya...Wah gitu...Nampaknya kita sama tapi tak sherupa. Kami sama-sama anak kedua...sama-sama independence...sama-sama bercita-cita tinggi...sama-sama...e-eh apa kes..?

Begitulah antara rentetan peristiwa-peristiwa penting yang dapat saya coretkan yang berlaku pada bulan Mei setiap tahun...Kalo nak ditulis semua rasanya setiap hari ada saja perkara yang berlaku pada bulan Mei...Jadi dengan itu saya sebagai penyimpan mohor besar raja-raja dengan ini mengumumkan bahawa bulan yang terpenting pada setiap tahun jatuh pada bulan Mei!



K.A.M.I

No comments: