Saturday, December 1, 2012

Disember Telah Tiba

*Batuk*

Hari ini sudah 1 Disember.
Tinggal lagi 30 hari untuk tahun baru mengucapkan hello.
Kalau umur saya panjang.
*toleh belakang*

Dah banyak masa yang berlalu samada dengan sia-sia atau diisi dengan sesuatu yang berfaedah.
Masa lalu yang tidak akan kembali lagi.

Sekarang masa untuk periksa perjalanan azam yang telah diikrarkan ketika 2012 datang menjenguk.
Sepatutnya azam tu dah terlaksana.
Now hanya untuk check and balance.
Yang baik diteruskan, yang buruk ditinggalkan.

Saya sendiri sedang check and balance azam saya.
Awal tahun saya berazam untuk hidup tanpa hutang pada 2015.
Bermakna setiap tahun harus ada hutang yang dilupuskan.
Dan tidak boleh ada hutang baru yang dibuat.
Melainkan hutang rumah dan kereta.
Ini kalau saya bayar cash, beratur BPR mintak autograph.

Pendek kata apapun yang kita azamkan berusahalah untuk merealisasikannya.
 

No comments: