Sunday, December 2, 2012

Bertukar Akhirnya

Ini cerita water heater kami.
Water heater tu dah lama rosak.
Tapi nak menukrnya dari sehari ke sehari tak juga bertukar.
Entah kenapa payah benor nak pergi membeli yang baru.
Alasannya MR. Daddy kata nak betulkan sendiri.
Iyelah tu, betullah sangat.

Penyudahnya lepas Nuha lahir baru bertukar.
Pasai apa?
Sapa rajin nak pergi jerang ayaq tiap kali nak mandikan anak?
Itu kalau anak yang nak mandi.
Guna air dalam termos pun dah cukup.
Habis tu kalau saya nak mandi?
Berapa termos pula nak kena guna?
Oh penghujung pantang saya dah duduk di Putrajaya.

Akhirnya gigihlah MR. Daddy pergi cari yang baru.
Dulu kami guna brand Alpha.
Warna pink uolls.
Picture taken from google
Lebih kurang dalam tiga tahunlah kami pakai.
Itu saya yang pilih.
Sebab saya suka warna pink maka marilah hormati warna kegemaran saya.
MR. Daddy is redha.

Now, water heater yang baru MR. Daddy beli tanpa saya.
So I is redha.
Jenama Panasonic.
Kaler putih.
Katanya jimat elektrik.
Sejauh mana jimatnya saya belum pasti.
Itu kena tunggu bil elektrik bulan ni.
Tak jimat kalu kita kasi satu jelingan maut pada MR. Daddy.


No comments: