Thursday, May 13, 2010

Kecut Perut

Kecut mecut perut saya nengok badminton malam tadi...
Walau mulut kata tidak mahu meletakkan harapan tapi hati keras menidakkan...
Saya mahu MALAYSIA menang!
Walau dengan apa cara sekalipun
Kalian harus menang untuk menebus kekalahan terhadap JEPUN...
Setiap kali bulu tangkis dipukul mulut saya melopong!
Setiap kali bulu tangkis dismash tajam saya terlolong!
Naik takut anak saya..!
Apo nak buek anakku ibumu berjiwa patriotik! Ceh! Konon.
Kadang-kadang saya jadi pengulas sukan...
"mereka bermain di net...saya jangka bila ada peluang player kita akan membuat smash tajam...dia tak boleh buat silap...corak permainan sekarang kena bertahan"
Gaya macam hebat jer..!
Kadang-kadang saya jadi jurulatih pula...
"jangan bagi bola tanggung sebab dia tinggi...smash mesti tajam...jangan hilang tumpuan"
El-leh macam pandai sangat jer..!
Tapi itulah semangat juang.
Saya ucapkan tahniah kepada player-player badminton negara kerana telah berusaha sehabis baik.
Saya pasti kalau tidak banyak sedikit pasti ada rasa gentar musuh dengan player kita.
Go MALAYSIA Go! Go MALAYSIA Go!

...oleh itu usahalah sekudrat tenaga supaya kita tak menyesal apa-apa.. pic google

Esok...kita akan bertemu CHINA yang saya kira sebagai musuh tradisi kita dalam arena badminton negara...
Tak menang tak apa tapi semangat juang harus tinggi dan membara...
Bukankah kita harimau Malaya...
Kasi pulun sehabis nyawa...
Biar mereka ingat kita sampai bila-bila...


Nota: Esok sekali lagi jantung saya pasti hampir pecah nengok badminton nih!




K.A.M.I

No comments: