Wednesday, March 2, 2016

Handmade Bag... I Did It!


Assalamualaikum...

Ha kan dah kata dah... rajin aku tu cuma minggu pertama tahun baru je. Lepas tu mulalah tebiat lama. Malas dan aku memang tak dapat dipisahkan, bagai aur dengan tebing...bagai isi dengan kuku.

Tapi aku malas nak menaip jer...
Malas nak update blog...
Kerja belakang tabir aku rajin.
Gittewwwwww

Ok tak payah mencarut tak tentu hala, kita terus fokus pada tajuk dulu.
Nampak tajuk entry tuh.
Handmade Bag uolssssss
*kembang hidung*

Aku ambil masa sehari untuk siapkan bag ni.
Yang paling mencabar untuk aku adalah mencari aksesori untuk bag tersebut macam bag strap, bag handle, studs, magnetic button.
Kebanyakan yang jual adalah dari website oversea.

Sangat sedikit yang dari Malaysia so harganya ampunlah kan.
Termasuk postage ko boleh beli sebuah bag yang baru.
Tak payah hazab ko nak membuatnya.
Tapi sebab minat dan suka punya pasal, aku gigihkan juga cari.
Mujur dapat.


Boleh guna long strap jadikan beg silang

Boleh guna short handle jinjit dekat tangan


Bahagian dalam, ada dua poket kecil dan satu poket berzip. Oh bahagian luar pun ada satu poket berzip.

InsyaAllah next time Kak Jeng bagi dengan tutorial sekali tapi jangan ditunggu ye... maklumlah sahajalah.

Chow Chin Chow

No comments: