Friday, March 18, 2016

Best Friend

Assalamualaikum
Salam pagi Jumaat yang barakah... Insya Allah :)

Siapa yang ada lebih dari sorang best friend???
Korang memang hebat

Kak Jeng pun ada jugak sorang best friend tuh.
Dialah tempat mengadu, tempat bergosip, tempat sandar bahu.

Semalam, balik ambil Irfan dia mengadu.

Irfan: "Mami, nasib baik hari ni Irfan pergi sekolah adik."
Me: "Kenapa?"
Irfan: "Dapat Irfan jumpa Dubbies. Lama dah Irfan tak jumpa Dubbies."
Me: "Oh ye ke. Irfan suka ke dapat jumpa Dubbies?"
Irfan: "Suka. Dubbies tu kawan baik Irfan."
Me: *insert smiley face*

Bebudak pun ada kawan baik kan.

Irfan with his best friend :)

Perlu ke kawan baik ni? 
Kadang-kadang ada yang tak suka nak rapat sangat bila berkawan. Leceh katanya.
Tapi ada pula yang perlu sesangat kawan baik.
Kadang ada perkara kita tak dapat nak bercerita pada keluarga...kita cari kawan.

Apa pun pilihlah kawan yang dapat mendorong kita ke arah yang lebih positif, yang baik-baik.
Biar kita sama-sama dapat manfaatnya.
Insya Allah.

To my best friend (if u read this, you know who you are)

Kalau aku silap betulkan aku.
Kalau aku salah tunjukkan aku
Kalau aku sedang menyakiti hatimu beritahu aku
Kalau aku lalai kejutkan aku

Sebab aku sangat memerlukan kamu
Sebagai cermin diriku
Sebagai guru kepadaku
Sebagai tempat mengadu

Dan aku
Akan selalu mendoakan kamu
Agar Allah selalu pelihara kamu
Tunaikan hajat kamu yang baik-baik
Berikan kamu rahmat dan hidayahNya

Sebab kamu sahabat aku

No comments: