Tuesday, November 26, 2013

Bertemu dan Berpisah...v.2

Sorang lagi staff daripada seksyen kami akan bertukar. Cuma yang ini perginya tak jauh. Cuma tukar department. Dan dia sendiri yang minta tukar. Nak minta kerja shift sebab katanya penat travel setiap hari kalau kerja office hour. Iyelah kerja office hour lebih kurang 22 hari dalam sebulan. Kalau shift cuma lebih kurang 15 hari dalam sebulan.

So sebagai tanda penghargaan di atas kerja kerasnya kepada seksyen kami selama ini, kitorang pun buatlah jamuan kecil...makan-makan. Saya suka! Saya suka! Ko gila tak suka makan. Lepas berhempas pulas fikir nak pergi makan dekat mana akhirnya pergi balik ke Nasi Arab sebelah dataran Nilai tu. Situ jer yang senang nak ke masjid.

 En. Mohd Zin. Berkhidmat dengan seksyen kami selama hampir 4 tahun. Ini tengah beri ucapan.

 Yang tukang rai. Yang tengah tu bos. Kecik molek jer orangnya. Yang kanan sekali tu kawan gossip hangat.

 Antara staff lelaki dalam seksyen kami. Yang main telefon tu baru jadi daddy. Tengah excited. Tapi newborn dia memang comel.

 Yang tutup mulut tu salah seorang officer seksyen kami. Itu musuh ketat. Sama-sama mulut longkang. Tapi hari tu dia paling banyak kena pancung.

Penyampaian cenderamata. Semoga En. Zin akan terus maju di department yang baru. 

Tengok orang lain kena transfer sana-sini saya pun berdebar jugak. Saya syak sikit bulan lagi macam saya pun akan kena juga. Sebab batch saya majoriti semua dah kena transfer. Tinggal lagi sorang berdua (termasuk saya) yang masih kebal. But I believe sooner or later pasti akan ditolak keluar juga. Take it or leave it. 


No comments: