Friday, February 3, 2012

Tazkirah: Note for Self


Everything happens for a reason...EVERYTHING!




Akhir tahun lepas saya ada apply untuk further study.
Dan semalam keputusannya telah diterima.




Alhamdulillah saya diterima.
Namun...
Masih ada halangannya.


Sedih?????
Pastilah.
Ini impian saya lama dahulu.


Bila masanya telah tiba, ada halangan yang menanti saya.
Saya masih ada 3minggu untuk menyelesaikannya.


Saya akan berusaha.
Jika ALLAH izinkan saya pasti mencapai impian saya.
PASTI!!!!

Namun jika ALLAH berkehendakkan TIDAK, sekuat manapun usaha saya pasti saya tidak mampu melaluinya.

Kadang-kadang....
Apa yang kita mahukan BUKANlah yang terbaik buat kita.

Dan kadang-kadang...
Apa yang kita tidak mahu itulah yang TERBAIK untuk kita.

Bukankah DIA PENENTU YANG TERBAIK.
Bukankah DIA PERANCANG YANG TIDAK PERNAH GAGAL.

Saya sedang belajar berlapang dada.
Saya sedang belajar menerima seadanya.
Saya sedang belajar SETIAP YANG TERJADI ITU ADA HIKMAH YANG TERSELINDUNG DISEBALIKYA...


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui.”- Surah al-Baqarah ayat 216


...Dan ini adalah janji ALLAH.
JANJI ALLAH ITU PASTI!!!


No comments: