Friday, February 17, 2012

Susah Sangat ke?


*Tazkirah untuk diri sendiri*

Mengapa dalam mencapai impian dan cita-cita aku berkeras untuk berjaya?
Mungkin sebab hasilnya nampak nyata dan membahagiakan.

Mengapa dalam mengejar keinginan dunia aku mampu mendisiplinkan diri?
Mungkin sebab aku tahu akhirnya manis-manis belaka.

Mengapa untuk menjadi seorang yang berjaya aku tegas berusaha?
Mungkin sebab aku boleh lihat bayangan kesenangan.

TE.TA.PI

Mengapa dalam menyempurnakan suruhan DIA
aku tidak berkeras untuk berjaya
aku tidak mampu mendisiplinkan diri
aku tidak bertegas untuk berusaha

Sedangkan DIA sudah berjanji
ada balasan di setiap perbuatan ku
ada kemanisan di setiap usahaku
ada kebaikan di setiap amalanku

Malunya aku
Tunduk kepada nafsu sendiri

Semoga selepas ini
aku dapat mendisiplinkan diri untuk keperluan duniawi dan bekalan di negeri abadi
aku dapat berusaha untuk mencapai cita-cita dunia dan impian di tempat kembali
aku dapat bekerja keras untuk kemudahan di dunia dan kesenangan di sana nanti


No comments: