Monday, December 6, 2010

Panggilan Dari Laut

Sepatutnya minggu lepas kami balik kampung saya di Sungai Besar. Tapi atas sebab-sebab yang tak tentu rancangan tersebut digendalakan di saat-saat akhir. So bangun pagi Sabtu rasa boring pulak. Lepas sarapan kemas rumah sikit tengok tv kejap sambung tidur balik.

Bangun tidur pukul 1 tengah hari terasa ada bisikan dari laut...e-ce-ceh!!! Kononnya panggilan dari laut yang bebenornya nak merayap.

Lantas mengutarakan hajat di hati kepada daddy

"Jom pergi PD bawak Irfan."

Irfan jugak yang dijadikan alasan...hehehehe

Maka tepat pukul 3 petang kitorang pun bertolak ke PD. Ikut jalan dalam Bangting-KLIA-Sepang-Port Dickson. Petang tu hujan renyai-renyai dalam perjalanan tapi alhamdulillah sampai sana dah tak hujan. Seronoklah si kecik tu memunggah pasir dari pantai campak ke laut.

Ikut laluan KLIA-enstek lebih dekat
Irfan dah mula mengamuk bila sampai dekat Sepang sebab dah penat bosan. Budak kecik ni tak boleh duduk dalam kereta lebih daripada 30 minit.
Jenuh pujuk suruh behave tapi dia dah mula meronta-ronta.
Bila dah sampai...sangat teruja...mummy dialah, Irfan rileks jer
Masih lagi takut-takut nak cecahkan kaki dekat air laut tu.
Peace...mummy happy Irfan pun seronok
Pengunjung yang datang petang tu. Agak ramai juga tapi pantai tak sesak lagi. Ramai yang tengah bercamping dekat belakang.
Next time datang daddy ajak tidur kat chalet tu...
Banana boat...Yang ini daddy yang teruja sebab belum pernah naik lagi.
Layang-layang
Irfan yang sibuk dengan pasirnya. Dekat sini aja boleh main pasir, kalau kat tempat lain main pasir riuhlah mulut mummy...
Inilah yang tak syok, makan tahu buang sampah tak tahu..bila pantai kotor dialah paling bising. Siapalah umat yang kurang cerdik nih?
Tengoklah tu busy betul dia dengan pasir yang kering dan pasir yang basah.


Next time Insya Allah kita datang lagi ye sayang. Petang tu Irfan main cuma dapat dalam sejam aja sebab hari dah hujan...

No comments: