Friday, December 10, 2010

Kebetulan Yang Menjadi Peringatan

1st of Salam Tahun Baru buat semua. Semoga tahun baru ini membawa anda selangkah lagi meniti kejayaan. Pasang azam baru untuk tahun baru? Hmm azam tahun lepas dah capai ke? Kalau nak pasang azam baru tu tak ada salahnya cuma kalau boleh biarlah azam yang berpijak di bumi yang nyata ok...

Lately ini saya selalu terserempak dengan kemalangan jalan raya yang mengerikan, kurang mengerikan dan yang tak berapa nak ngeri but still dipanggil eksiden kan?

Kadang-kadang on the way nak ke office, kadang-kadang masa nak pergi makan lunch, kadang-kadang masa balik dari kerja...selalu sangat jumpa eksiden.

Yang nampak life depan mata...ngeri wooo terkoyak kulit tangan dan kaki, yang nampak sipi-sipi, yang nampak kenderaan jer yang remok..macam-macam lagilah.

Semua itu mungkin kebetulan untuk saya tetapi kebetulan yang menjadi peringatan. Kadang-kadang saya tengok ada sikap sesetengah pemandu memang tak boleh nak sabar. Laju satu hal, mencilok sana sini lagi satu hal. Kalau awak sorang ajer yang tergolek patah sana sini tak apa, tapi selalunya mesti melibatkan orang lain.

Jadi belajarlah bersabar. Saya selalu ingatkan kepada daddy, kalau orang lain tak boleh sabar kita yang sabar...kalau orang lain tak boleh nak hati-hati, kita yang berhati-hati...Insya-Allah kemalangan dapat dielakkan.

Ingatlah orang yang tersayang...anda mampu mengubahnya.


No comments: