Monday, March 1, 2010

Mari Kita Berkongsi

...berita gembira... (",)

Alhamdulillah permohonan saya untuk melanjutkan pelajaran telah diterima.

Rasa gembira dan sedih bercampur-campur apabila saya mendapat tahu tentang keputusan permohonan saya it.tew

Gembira kerana kaki saya melangkah selangkah lagi memanjat tangga ke puncak kejayaan...

Dan rasa sedih sebab saya akan berpergian selama beberapa minggu untuk mengikuti kursus insentif di universiti berkenaan.

Bertambah sedih apabila tarikh melapor diri sama dengan tarikh hari jadi anak saya yang pertama...

Waaaaaaaaaaaaaaaa...mulalah bergenang air mata saya.

Pilu woooooo...saya tunggu sejak dia lahir untuk meraikan hari jadi dia yg pertama...

Tiba-tiba...







Saya tiada di sisinya...

Waaaaaaaaaaaaaaa...rasa sangat-sangat-sangat terkilan wooooooo...

Kepada herokecil mummy:

Maafkan mummy kerana tidak dapat bersama sayang di hari jadimu yang pertama.
Bukan mummy sengaja tetapi mummy terpaksa.
Mummy lakukan semua ini kerana mu sayang.
Ini semua demi masa depan kita bersama.

p/s: mummy sangat-sangat-sangat menyayangimu...




nota: entry ini ditulis dengan wajah yg sgt se.dey


K.A.M.I

9 comments:

Unknown said...

aduh aku turut merasa pilunya...

mesti ko rasa sgt tersentuh hati tat-kala mata ko terpandang tarikh melapor diri yg sama dgn birthday si comei ituh...

dan tentu ko rasa berbelah bahagi nk pegi kan?

mesti ko tertanya2 xblh ker di tunda tarikh tersebut?

xpe...xpe...inilah yg dikatakan pengorbanan.

semoga kejayaannya kelak sgt manis bg ko n family...

Insya-allah kesabaran akan dibalas dgn balasan yg berbaloi-baloi...

Unknown said...

Kak Safiah,
Seronoknya dapat belajar...
Tercapai jugak kan impian akak nk sambung belajar balik semula.

akak sambung amik cikgu yg dulu tu ker?
bila start kak?

Kiter pun teringin jugak nk belajar balik tapi teringin jelah...rajin nya belum lagi.

Tapi sedey lah...naper tarikh lapor diri sama dgn tarikh besday Epan momel tuh...

Mesti dia nangis lagi kena tggl macam masa akak tggl dia pegi kursus 5hari dulu.

Shian smpi demam2...
Apa2pun gud luck ye akak...

Sayang Akak...mmhuah ;)

Anonymous said...

Hai...
Sebelum ni saya cuma silent reader tapi bila baca entry nih saya rasa nk comment pula...

Kiranya akak ni tangisan dalam ketawa lah yea...
ketawa kerana dapat sambung bel tapi menangis sbb kena tgglkn anak di hari jadinya.

Tapi itulah pengorbanan...
Yg pahit utk kita lakukan tp...
Manis utk dikenang.

Bayangkan nnt bila akak dh berjaya mesti semua ini akan jd kenangan manis...

Insya Allah semuanya susah di peringkat awal saja...

Lastly...chai-yok2
Saya sokong akak

**RiNA**

Unknown said...

Alhamdulillah...
Murah rezeki...rezeki anak.

So bila start?
Ambik course apa tu?

Tp sedih jugak kan..bila dpt tau tarikh lapor diri sama dengan tarikh lahir anak tersayang...yg first pulak tuh.

Bawaklah anak dgn hubby pegi register...habis register pegilah celebrate.

Unknown said...

tahniah B...
ko jgn ikut sgt perasaan ko tuh...
mmg lah sedih xder masa birthday ank ko tp tukan pengorbanan...
ko pk ko buat semua nih utk dia...

aku ni ha jgn kata besday yg p'tama...
tiap kali besday pun aku xpenah dpt dgn ank2 aku...
dh 2org dh ank...

lg sedih wooooooo...
tp aku buat semua nih pun utk dorg gak...

Unknown said...

wah...tersentap aku membaca entry ini

Ia mengingatkan aku saat aku menyambung pel ku dahulu...

Begitulah kekdahnya..
Bukan besday anak aja aku miss
byl lg p'kara aku miss
sgt sedey waktu itu
hanya semangat yg menguatkn aku

Kdg2 nk blk kg pun susah
Itu belom kira molot2 yg selupur b'kata itu n ini
Ku biarkn shj walau hati bagai dihiris sembilu

Tuntutan masa jgn kata
sgt2 t'batas
hanya Allah yg tahu betapa kusengsara saat itu tp kutabahkn jua

Wah kalau nk ku ceritakan sgt menderita jiwa
blh meleleh si ayer mata...

Apapun kuucapkn selamat berjaya...
Pahit di depan manisnya di blkg...
(Paham ker?)

Unknown said...

Johana:
Yea sesungguhnya aku pilu saat mata bertentang dgn tarikh melapor diri.
Hampir2 meleleh ayor mataku.
Apakan daya.... sob sob sob

Qaseh:
Kan? Nape tarikh lapor diri sama dgn tarikh si momel akak tuh (eh, betul ke Irfan tu momel? ;))
Andainya dapat kuputar waktu akan kusuruh si kecil itu keluar lebih awal e-ce-ceh...

Rina:
Uuuu silent reader...sama macam silent killer ker? hehehehe
Terima kasih kerana sudi menyokong saya...ui dh macm kempen pilihanraya pulok kan.

Mawar:
Puan Mawar kalo ikutkn hati mmg nk bawak dorang tp jadualnya sgt punuh.
Dr kol 8.00pg smpi 10.00mlm..kesian mereka nnt.
Tiba saat n ketikanya akan aku hebahkan...tunggu.......

Comel:
Kan..Ko lg kesian jauh nun di tempat org.
Sekurang2nya aku nmpk ank aku m'bsr bagai johan...sihat n kuat gituh..
Sabar ek..(aku pulak yg nasihatkn org dh)

Qasindah:
Yea ker kak...(saya pulak yg tersentap bc comment akak)
Saya nk kena berguru dgn akak nih..
(Paham ker?)Saya buat2 paham jer...

aisy said...

Salam AB..
Tahniah ye
Buatlah yg terbaik
Ikrar buat semua tu utk keluarga
Insya Allah anak AB mesti faham keadaan ibu dia
Lgpun bukan sengaja kita tak mahu meraikan hari jadi dia, kan?

.:: marIa mEm ::. said...

emotional seh!
drama queen...
weh bukan kor nk pegi jauh pun...nu utara jer...
bwklah laki ngan ank ko tuh sekali.
malam tuh celebratelah
esok register.
settle celebrate semula..

eeee...nyampah aku!