Wednesday, July 22, 2015

Aidilfitri - Ruam Panas - Gamat eMas

Assalamualaikum semua...
Assalamualaikum dunia...

Salam Aidilfitri buat mereka yang mengenali saya secara peribadi...
Salam Aidilfitri buat mereka yang mengenali saya melalui blog saya...
Salam Aidilfitri buat mereka yang datang ke blog saya setelah dipandu oleh cik google...
Salam Aidilfitri buat semua samada kita kenal satu sama lain, mahupun tidak pernah mengenali.

Tahun ni raya saya tak bercuti kecuali pada hari raya pertama, kedua dan ketiga.
Senin dah masuk koje balik.
So bagi mereka yang baru masuk kerja hari ni, selamat kembali bertugas.
Ramailah tu yang ber# #semangatyanghilang #moodkelaut #masihmoodraya #naksambungcuti
Biasalah tu bila dah dapat cuti yang agak panjang, mood nak masuk kerja tu memang macam dirantai-rantai, kemain berat segala sendi-sendi dan otot-otot badan nak pergi kerja.

Mujurlah saya tak cuti panjang so pagi Isnin tu memang tak ada masalah nak pergi kerja.
Sebab cuti rasa macam cuti hujung minggu jer.
Tapikan raya hari tu kan.....
Sian ke Nuha, penuh satu belakang dia tumbuh ruam panas yang merah-merah tu.
Tengok pun dah tahu gatal.


 Tengoklah terukkan.
Bila dia berpeluh... lagi sakan ruam tu jadi merah. Sian dia merengek gatal.
Minta mami dia tolong garukan.
Kita pun jadi sedih and tak sampai hati. Perangai emak-emak memang macam tu.
Ruam ni start naik tumbuh sehari sebelum raya.

So, lepas mandi je... tab kan badan dia dengan tuala bersih tu.
Then terus lumur dengan KRIM GAMAT.
Sapu pelan-pelan bagi rata seluruh belakang.
Lepas tu baru pakai baju.



KRIM GAMAT ni mengandungi ekstrak Gamat dan Aloe Vera yang semua orang memang dah tahu elok untuk kulit.
Aloe Vera ni dia sejuk, so bila dia dah meresap dalam kulit kita, kulit akan jadi lembap dan tak kering.
Fungsi ni yang akan mengurangkan rasa gatal.

Nanti bila dia dah melasak main, berpeluh-peluh, ruam pun naik merah-merah saya sapu pulak dengan GEL GAMAT.
GEL GAMAT ni memang sesuai untuk luka basah.
Ia mengandungi ekstrak Gamat dan Teh Hijau.


Dannnnnnnnnnn
Alhamdulillah selepas 3 hari dengan izinNya, belakang Nuha "bersih" semula.
Dah tak mengadu gatal-gatal or pedih -pedih lagi.



Sayalah orang yang paling happy.
Tak ada dah tengok dia tergaruk-garuk dah macam apa.
Yang ada anak eczema pun bagus pakai ni.
Tak ada bahan kimia merbahaya mahupun bahan kimia berjadual yang boleh memberikan kesan sampingan.

Untuk Keterangan Produk / Nasihat Berkaitan Produk / Pembelian Set Percubaan boleh hubungi saya : 012-616.3705 (eby)

Juga dijual di dalam pek percubaan berkembar 3gram (KRIM GAMAT + GEL GAMAT)
Hubungi saya untuk pembelian dan penghantaran.

KRIM GAMAT dan GEL GAMAT ni sebenarnya sangat SERBAGUNA.
Ada macam-macam lagi kebaikannya.
Yang paling penting ianya BERSIH dan HALAL keluaran Gamat eMas Sdn Bhd.



No comments: