Tuesday, June 19, 2012

Kahwin Lagi

** a.s.s.a.l.a.m.u.a.l.a.i.k.u.m **

Kata orang kalau kita terlalu memikirkan pasal sesuatu perkara tu, kadang-kadang boleh sampai terbawa-bawa ke dalam mimpi.
Sebab minda kita berada di dalam keadaan separa sedar.

Minggu lepas saya ada mimpi pasal saya dan MR. Daddy.
Tak tahu nak kategorikan mimpi ni mimpi baik atau mimpi buruk.
Sebab baik saya atau MR. Daddy sama-sama macam tak ada kesan.
Tapi tak tahulah dalam hati MR. Daddy kan...

Saya mimpi MR. Daddy akan berkahwin lagi satu.
Bakal pengantin perempuan saya tak pasti.
Sebab tak ditunjukkan pulak dalam mimpi tu.
(Takut saya ganyang kot..)

Yang syoknya MR. Daddy tak kahwin sorok-sorok.
Dia siap mintak izin saya lagi.
Dan saya yang sangat mithali (dalam mimpi tulah...real kalu ai pun tak tahu) pun memberi keizinan.
Saya kata saya izinkan, saya tak marah sebab dia jujur dengan saya.
(boleh caya ker begitu mithalinya saya)

Pada hari MR. Daddy nak nikah tu saya ambil keputusan bawa diri bersama Irfan.
Sedu sedan ko ai nangis waktu tu (macam kelakar jer rasa.)
Yang lagi bertambah sedih bila MR. Daddy nampak saya bawa beg besar nak keluar rumah dia tanya, nak pergi mana?
Saya dengan air mata berjurai, sebelah jinjit beg, sebelah lagi pegang Irfan kata saya nak pergi tenangkan hati dan perasaan.
Dia pun tak halang.
Katanya pergilah.

Tapi saya tak jadi pergi sebab ada satu bunyi yang menghalang saya daripada pergi.
Bila diamat-amati bunyi alarm.
Bangun...dah subuh.

Dua hari lepas tu baru teringat nak cerita pada MR. Daddy.
Dia senyum jer.
Saya cerita pun acuh tak acuh jer.

Tapi kalau secara realitinya MR. Daddy tak pernah terfikir nak kahwin lain.
Sebab dia tahu yang sorang ni pun dah pusing kepala dia nak handle, inikan nak tambah lagi seorang.
Lagipun saya memang tak pernah percaya pada mimpi sebab untuk saya mimpi itu hanyalah mainan tidur.


No comments: