Thursday, January 6, 2011

How Would She Know...

If you just speak inside yourself?

Hari ni datang kerja lambat.
Pukul 11.46 baru punch in.
Sebab apa lambat?
Sebab babysitter Irfan hantar anak sulung dia balik kolej.

Dan...
Saya jadi be-ngang!!!

Saya tak marah dia nak hantar anak dia ke manapun.
Itu hak dia.
Itu tugas dia sebagai seorang ibu.

Cumanya...
Yang saya geram dia suka beritahu last minute.
Sedangkan saya perlu maklumkan kepada majikan saya.
Dan ini bukan perkara kecemasan.
Maknanya dia tahu lebih awal perkara ini akan berlaku.
Perkara yang boleh dirancang.
Jadi mengapa tidak inform kepada saya lebih awal.

Jadi...
Saya terpaksa tegur sikapnya itu.
Walaupun dalam hati takut-takut jugak.
Maklumlah anak saya dalam jagaan dia.

Tapi...
Apa yang harus diberitahu, mesti diberitahu.
How would she know if you just speak inside yourself???

No comments: