Thursday, February 23, 2017

Upgred


Lama dah mengidam...akhirnya merasa juga

Sejak beberapa minggu lepas kak jeng gigih membuat survey di facebook dan google sebab nak cari mesin baru. Sejak serius menjahit ni kalau boleh semua mesin nak yang besar dan laju je. Nak lajulah kononnya. 

Kerja bila tersekeat-sekat mulalah mood pun tersekat-sekat. Tapi iyalah juga kan. Mesin lama tu dahlah portable, usia pun dah lapan tahun. Lama tu...dah sampai masanya untuk dia berehat.

Disebabkan yang baru dah nak sampai yang lama terpaksalah kita trade-in. Nak simpan banyak-banyak kat rumah macam tak mampu pulak. Semak biji mata bila rumah penuh dengan benda yang tidak digunakan. Sekurang-kurangnya bila trade in tu boleh juga dibeli oleh orang lain kan.

Kak jeng beli mesin jahit tepi biasa dengan mesin jahit tepi halus. Walaupun yang halus tu guna sekali sekala je tapi tetap kena ada. Sebab bila dah ada barulah berkembang sikit idea tu.

Tapi bila riban-riban duit keluar terus demam. Menggeletar hulur duit. Nampaknya kena kerja keras lagi supaya boleh cover balik modal beli mesin *nangis tepi mesin jahit*


Gambar dan review untuk mesin baru kita buat lepas dah guna nanti eh. Harap-harap lepas semua mesin dah besar, dah lengkap, produktiviti pun kena jadi lebih pantas dan berdesup lah kan. Vitamin M pun harapnya makin kurang.

Aminnnn

No comments: