Wednesday, April 8, 2015

Baju Kurung Pertamaku [ TUTORIAL ]

Assalamualaikum semua...
Aku tanya apa khabar semua...

OK sebagai pengisian berfaedah yang pertama kak Fifi tampilkan tutorial menjahit baju kurung sendiri.
Tapi tutorial ni banyak step ye.
Kak Fifi anggap semua orang adalah pada peringkat beginner. 
Maknanya tak tahu apa-apa lagi pasal nak buat baju kurung sendiri.
Dan kak Fifi juga akan bagi dua cara...
PERTAMA : dengan polar
KEDUA : tanpa polar
Nanti korang boleh pilih mana-mana cara yang sesuai untuk korang.

Tapi.....apa-apa pun
Langkah pertama kita kena kenal dulu bahagian-bahagian baju kurung. Bila dah kenal makanya nanti senang lah korang nak masuk step berikutnya. Bila kak Fifi kata sambung part yang ini dengan part yang itu korang dah tahu dah part yang mana yang dimaksudkan. Boleh ye adik-adik sayang.

Sorrylah ye gambar blur sikit. Kalau nak nampak jelas sikit korang boleh klik pada gambar. Bagi besar sikit so boleh nampak.


OK sekarang mari kita berkenalan dengan kawan baru kita si baju kurung pertamaku :)

A : badan baju
B : lengan baju
C : kekek
D : pesak

OK dah kenal semua??? Bagus. Kita tamatkan pelajaran kita pada hari ini di sini. Sebab saya tak jumpa pulak gambar cara-cara nak ambil ukuran baju kurung. Dalam phone dah hilang. Mungkin dah transfer tapi terlupa simpan kat mana.

Next day lah ye kita belajar macam mana kita nak ukur untuk dapatkan ukuran baju kurung pertamaku. Kak Fifi kena korek external dulu. Jumpa esok... insyaAllah :)




Jemput singgah kedai saya di:

Boleh like page saya di:

Follow instagram saya di:


No comments: