Tuesday, January 7, 2014

Chinese Muslim Food

Saya ni sebenarnya memang agak memilih kalau bab-bab makan ni. Tapi chienese food yang dah diislamkan saya boleh telan. Dan suka sebenarnya. Especially diorag punya dim sum. Sedapnya lah hai. Nak buat sendiri memang fail lah. Fail tang buat kulit dimsum tu. Selalu "bocor".

Restoran chienese muslim food yang saya agak suka adalah Restoran Muhammad Chan. Yang selalu kitorang pergi yang dekat bangi tu. Dekat Shah Alam pernah pergi sekali. Itu pun sesat. Bersungguh-sungguh minta MR. Daddy cari jugak sampai jumpa. Sebab masa tu dah ada dekat kawasan Shah Alam.

Minggu lepas kot return balik ke restoran Muhammad Chan ni. Itu pun MR. Daddy yang pelawa. Tapi macam biasa mesti dimsum dah banyak habis. Tinggal dimsum yang tak berapa popular. Ah-kak pun tak nak! Agaknya nak kena pacak depan kedai dia sebelum kedai buka kot baru dapat merasa semua dimsum. Tak pun call reserved awal-awal.

Malam tu tak ambik banyak lauk. Cuma tiga jenis lauk campur dengan nasi ayam Irfan. Mamat tu kalau makan kat luar tak dapat nasi ayam patah hati dia. Tak jemu ke apa. Untuk mak bapak kita order yang boleh muat dalam perut jer. Itupun rasa macam terlebih juga.

 Terung goreng crispy. Yang ini saya yang paling banyak melantak. Saya memang suka terung. MR. Daddy makan dua tiga slice jer.

 Siakap sweet sour. Ikan yang dihantar memang sama macam dalam gambar menu besar. Itu yang terliur tu. Eh tengok gambar ni tiba-tiba rasa macam nak lagi pulak. Sedapnya lah.

Buter prawn. Epik! Memang sedap. Telur serabut tu rasa masin-masin. Memang sedaplah. Arghhhhhhhhhh terasa-rasa di tekak. 




No comments: